h2o out

H2Out MATERIAŁY

Wszystkie produkty Spidi projektowane są w Sarego, we Włoszech. Dzięki doświadczeniu zdobytemu od 1977 roku do dnia dzisiejszego produkty Spidi cenione są jako niezawodne i będące odzwierciedleniem kompetencji i solidności firmy. Składa się na nie doświadczenie najlepszych zawodników motocyklowych świata i współpraca z międzynarodowymi ośrodkami badań, między innymi z Uniwersytetem w Hanowerze i Krajową Radą Badawczą z Padowy, które miały ogromny wkład w rozwijanie bezpieczeństwa oraz unikalne innowacje technologiczne opracowywane specjalnie do użytku podczas jazdy motocyklem.

Efektem wieloletniej współpracy z japońskim koncernem Toray było zrealizowanie jasno sprecyzowanego i ambitnego celu - stworzenie komfortowej, wodoodpornej, wiatroszczelnej, oddychającej, lekkiej, elastycznej i wyjątkowo cienkiej membrany H2Out dedykowanej do użytku motocyklowego.

skóra

SKÓRA (LEAT+ER) MATERIAŁY

Spidi powstało w regionie Vicenza, najważniejszym dla przemysłu garbarskiego. Tradycja garbowania skór w dolinie Champio Valley sięga XV wieku, gdy miejscowi rolnicy sami zaczęli garbować i sprzedawać skóry. Przemysłowe garbowanie skór rozpoczęło się tu na początku XIX wieku.

W połowie XX wieku sztuką garbowania zajmowało się już większość mieszkańców w dolinie. Współcześnie, dzięki szybkiemu rozwojowi przemysłu znajduje się tutaj ponad 700 fabryk związanych z przemysłem skórzanym. Lokalizacja w północnych Włoszech, gdzie sztuka garbowania skór przekazywana jest z pokolenia na pokolenie, gwarantuje dostęp do prawie sześćsetletniej tradycji, innowacyjnych rozwiązań, badań i skór najlepszej jakości. Lokalny przemysł garbarski cały czas pracuje nad rozwiązaniami uszlachetniania różnego rodzaju skór w zależności od ich przeznaczenia: na ubrania, buty, dla przemysłu samochodowego i wielu innych. Spidi korzysta z tego wielkiego doświadczenia przy tworzeniu najwyższych standardów w produkcji motocyklowej odzieży skórzanej.

Bliskość tego najważniejszego centrum garbarskiego pozwala Spidi na wybór najlepszych skór oraz umożliwia wpływanie na ich jakość na każdym etapie produkcji. LEAT + ER jest synonimem wysokiej jakości oraz gwarancją, że skóry Spidi zapewniają zawsze unikalny wygląd w połączeniu z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Noszenie odzieży Spidi LEAT + ER oznacza obcowanie z ponad dwustuletnią historią.

odzież tekstylna

ODZIEŻ TEKSTYLNA TexTech

Coraz częściej odzież motocyklowa produkowana jest z wykorzystaniem materiałów tekstylnych. Skóra bydlęca, idealnie sprawdzająca się w odzieży motocyklowej zastępowana jest lżejszymi, tańszymi i łatwiejszymi w czyszczeniu materiałami tekstylnymi. Wyzwaniem jest więc znalezienie równie wytrzymałego materiału jak skóra. Spidi przykłada dużą wagę do doboru materiałów z których szyje swoje produkty. Stworzono wewnętrzny standard, nazwany TexTech, który określa wysokiej jakości materiały. Poszczególne materiały oznaczone TexTech odtrącają wodę, zapewniają oddychalność, wiatroszczelność, odporność na przetarcie. Każda partia materiału testowana jest w Spidi SAFETY LAB, aby zweryfikować jej jakość. Standard TexTech ma zastosowanie we wszystkich produktach tekstylnych z wyłączeniem kategorii H2Out.

Wszystkie te materiały są analizowane przez Spidi wspólnie z największymi producentami materiałów tekstylnych na świecie. Sposób życia ludzi przemieszczających się na dwóch kółkach jest dynamiczny i aktywny i bardzo ważne jest, aby zapewnić im najlepszy materiał, Tex-Tech.

SYSTEM STEP-IN

SYSTEM STEP-IN Step-in Clothing

Modułowość określa historię światowej architektury i światowego designu. Spidi zawsze interesowało się najnowocześniejszymi technologiami i wdrażało je do świata motocyklowej odzieży i akcesoriów. W taki sposób powstał System Step-in.

W kurtkach motocyklowych po raz pierwszy zastosowano go w 1998 roku, w kurtce ERGO. Pierwowzorem dla Spidi były rozwiązania stosowane w odzieży wojskowych pilotów. Podstawą całego systemu jest warstwowość ubrania i możliwość adaptacji podstawowej, wierzchniej warstwy do zmieniających się warunków atmosferycznych.

Dzięki ciągłej pracy Spidi SAFETY LAB nad systemem Step-in turystyczna odzież motocyklowa została zdefiniowana od nowa, a wolność podczas podróżowania motocyklem osiągnęła nowe znaczenie. Koncepcja projektu jest prosta i zarazem rewolucyjna. Podstawową zaletą dla motocyklisty jest możliwość zmiany lub wypięcia wewnętrznych warstw odzieży, dzięki czemu może on zaadaptować odzież do zmieniającej się pogody. Spidi doskonale wie, jak fundamentalny jest KOMFORT i BEZPIECZEŃSTWO podczas jazdy motocyklem, dlatego dzięki systemowi Step-in motocyklista może skoncentrować się na jeździe oraz podziwianiu zmieniających się widoków.

Komfort Comforce

KOMFORT Comforce

Jazda w ciepłym i w suchym ubraniu jest jednym z najważniejszych i najczęstszych oczekiwań wszystkich motocyklistów. Często jednak związana jest z niewygodnymi i ograniczającymi ruchy grubymi i ciężkimi warstwami odzieży. Ukoronowaniem wielu lat badań jest wprowadzenie do kolekcji Spidi linii Comforce, dzięki której motocyklista utrzymuje właściwą temperaturę ciała i jest chroniony przed zimnem i gorącem. Innowacyjna bielizna Spidi jest zaprojektowana w taki sposób i z takich materiałów aby współgrać z nowoczesną odzież motocyklową, wyposażoną w protektory spełniające normy CE.

Bielizna z linii Comforce posiada panelową konstrukcję, odprowadza wilgoć od ciała i nie przepuszcza zimna i wiatru. Wykonana jest z dopasowanych do ciała materiałów, które są: hipoalergiczne, antybakteryjne, odporne na ścieranie i gwarantujące komfort jazdy. Linia Comforce dzieli się na trzy kategorie: BASIC - zakres temperatur od średnich do wysokich, THERMO - niski zakres temperatur, wczesna jesień PLUS - klimat nordycki, bardzo niskie temperatury.

Bezpieczeństwo DPS

BEZPIECZEŃSTWO DPS System

Skrót DPS został po raz pierwszy użyty w 1999 roku w celu określenia stworzonego przez Spidi Safety Lab pneumatycznego urządzenia ochronnego (Pneumatic Safety Device). Spidi Safety Lab, to miejsce, dzięki któremu Spidi stało się liderem branży odzieży motocyklowej i gdzie najważniejsze jest bezkompromisowe bezpieczeństwo. Obecnie dziesiątki tysięcy użytkowników korzysta z aktywnej ochrony technologii DPS, opracowanej wspólnie z firmą, która jako pierwsza opatentowała wykorzystanie poduszek powietrznych w odzieży motocyklowej w latach 90 XX w. System DPS stanowi obecnie punkt odniesienia dla bezpieczeństwa jazdy na motocyklu.

Dzięki współpracy z japońskimi firmami w zakresie elementów mocujących i części pneumatycznych Spidi jest w stanie zintegrować system DPS w kilku różnych produktach zapewniając ich pełną skuteczność działania. Dotychczas nie występowały systemy z tak dokładną i bezpieczną aktywacją, między innymi dzięki pominięciu elementów, które mogą wpływać na ich efektywność, takie jak: pola magnetyczne, żywotność baterii, deszcz, chłód czy kurz.

Dokładność i bezpieczeństwo gwarantowane są przez mechaniczną aktywację w momencie wypadku (czas aktywacji: 200 milisekund). Aktywacja polega na zerwaniu połączonej z motocyklem kevlarowej zrywki, osłoniętej pancerzem ochronnym. Bez żadnych mikro wybuchów nabój z Co2 uwalnia gaz, który wpompowuje 26 litrów powietrza do poduszki. System wykonany jest ze szlachetnych materiałów i nie wymaga konserwacji. Bezpieczeństwo nie ma swojej wartości, szczególnie w połączeniu z komfortem. Full DPS Vest waży tylko 1.3 kg, łącznie z protektorem pleców.

Biomechanika Bezpieczeństwo

Biomechanika Bezpieczeństwo

Protektory biomechaniczne są rezultatem 15 lat doświadczenia Spidi w produkcji certyfikowanych protektorów EN 1621. Oferują one ochronę jeszcze większej powierzchni niż stanowią wymogi zgodne z normą certyfikacyjną EN 1621/2012. Istotą koncepcji protektorów biomechanicznych jest ich kształt, dzięki któremu idealnie dopasowują się do sylwetki i zginają się zgodnie z ruchami stawów. Protektory imitują chronione części ciała, w konsekwencji czego zapewniają większą ergonomię i kinematykę.

Trzpienie zamontowane na półkolistych złączach pozwalają na idealnie podążający ruch protektora za kończynami w poziomie i w pionie, dzięki czemu ciało zawsze jest osłonięte, a protektor jest zawsze ściśle dopasowany. Dodatkowo, struktura plastra miodu polegająca na połączeniu poliuretanowej pianki z polietylenowym pancerzem gwarantuje wysokie pochłanianie energii z zachowaniem bardzo cienkiej budowy protektora (pomiędzy 3 mm a 10 mm) i niskiej wagi (protektor barków waży tylko 74 g). Protektory biomechaniczne mają szerokie przeznaczenie i zapewniają wysoką ochronę zarówno w kurtach skórzanych jak i kombinezonach, podczas sportowej i miejskiej jazdy.

Technologia Warrior Tech

Technologia Warrior Tech

Dzięki połączeniu wartości na których opiera się Spidi, czyli historii i innowacji, powstała nowa technologia będąca efektem badań i doświadczeń Safety Lab. Najważniejszym celem Safety Lab było i jest idealne łączenie komfortu i bezpieczeństwa w odzieży motocyklowej.

Po wielu badaniach na torze, po wielu symulacjach i testach w ruchu drogowym, inżynierowie Spidi stworzyli Warrior Tech - nową technologię, uwzględniającą dokładne dane biomechaniczne i ergonomiczne, która pozwala chronić motocyklistę w najbardziej newralgicznych miejscach w momencie upadku z motocykla. Struktura protektorów, wykonanych z polimerów w termoformowalnym procesie pozwoliła na osiągnięcie poziomu pochłaniania energii na nie spotykanym do tej pory poziomie. Bezpieczeństwo zarówno w sportach motocyklowych jak i w przypadku jazdy miejskiej wkroczyło w nowy wymiar.